Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Μυστικά των μυστών (2)


Πριν προχωρήσουμε στο 2ο μυστικό να πούμε κάτι για τους αρχαίους μύστες. Γνώριζαν όλη την αρχέγονη αλήθεια, πχ ας πούμε μία: «όσο απομακρύνεται από το "εγώ" του ο άνθρωπος τόσο πλησιάζει την θεία του υπόσταση». Αντί λοιπόν να πουν αυτό στους μυόμενους, τους υπέβαλλαν σε διάφορες διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί το ζητούμενο, ήτοι η πάταξη του «εγώ» τους. Και θα μου πεις τώρα γιατί μέμφομαι τη διαδικασία, από τη στιγμή που έφερνε αποτέλεσμα.. Γιατί το αποτέλεσμα ερχόταν ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ μυημένου! Δεν όριζε ο ίδιος την κατάσταση! (Και μιλάμε για τον εαυτό του έτσι; )

Αυτό λοιπόν που σαν πρώτο συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε είναι ότι ο λόγος που οι σοφοί δεν έδιναν νέτη σκέτη την αλήθεια ήταν επειδή ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.

(Παρένθεση: Δεν είχαν άδικο! ΤΟΤΕ δεν έπρεπε ο καθείς να μάθει απλά την αλήθεια. Γιατί; Η πνευματική υπόσταση του ανθρώπου είναι σαν ζυμάρι. Όσο ζει ζυμώνεται. Όσο ζυμώνεται τόσο πιο έτοιμο γίνεται. Εκείνη την εποχή βρισκόταν κάπου στη μέση η ζύμωση.)

Επειδή λοιπόν, δεν εμπιστεύονταν τον άνθρωπο είναι και ο λόγος που εξαφανίστηκαν. Κάτι που φυσικά δεν έγινε κατά λάθος (δεν ξεγλίστρησε της Ιστορίας). Έπρεπε τότε να γκρεμιστεί για να μπορέσει να ακολουθήσει ό,τι επακολούθησε. (Η συνέχιση του.. σεμιναρίου -το άλλο μισό, ο αντίποδας.)

Κι ερχόμαστε στο σήμερα που η ζύμωση είναι στο τέλειο σημείο.. που τα μυστικά αφορούν ΟΛΟΥΣ. Που σημαίνει ότι και όλοι μπορούν να τα αντιληφθούν, και όλοι μπορούν να τα εφαρμόσουν, και χωρίς να χρειάζονται κάποιον «ανώτερο», και όχι ερήμην του ανθρώπου. Ο καθένας μας μπορεί, μόνος του, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο.

Το δεύτερο μυστικό
Μου λέει ο γιος μου «Μπορείς να πάρεις εσύ τηλέφωνο την υπηρεσία να συνεννοηθείς, που τα καταφέρνεις καλύτερα;» (Μια δημόσια υπηρεσία, για μια δική του δουλειά.)

Απαντώ: Θυμάσαι στο γυμνάσιο που σε πήρε ο ύπνος όταν έδινες εξετάσεις κι εγώ γκάριζα σαν αφηνιασμένη; Αφηνίασα γιατί δεν θα το επέτρεπα ποτέ αυτό στον εαυτό μου. Ναι, κοίτα όμως τις συνθήκες…
Αν εμένα με έπαιρνε ο ύπνος θα με αντιμετώπιζε ο διευθυντής όπως εγώ ένιωθα! Δηλ. θα με έκανε να ντρέπομαι και θα με επέπληττε.
Εσένα τι έκανε ο διευθυντής; Κόκκινα χαλιά στρωμένα!
Ο άνθρωπος αν δρα σύμφωνα με τον εαυτό του, αυτά που του κάθονται είναι σύμφωνα με τον εαυτό του!
Αν δράσω εγώ στη δική σου ζωή, αυτό που θα φας εσύ στη μάπα είναι αυτό που κανονικά θα έτρωγα εγώ! (Δεν σε συμφέρει γιατί θα είναι στεφίστικο κι όχι αποστολίστικο!)
Δράσε όπως σου βγαίνει! Η ζωή σου θα είναι στα μέτρα σου!

Στη φιλοσοφική του εκδοχή το μυστικό: Αν κάποιος άλλος ορίζει τη ζωή σου* 1. δεν θα καταλαβαίνεις τίποτα και 2. θα νιώθεις ότι δεν έχεις την ικανότητα (Φαντάσου ότι μπαίνεις στο σώμα ενός άλλου ανθρώπου. Βρίσκεσαι στο σπίτι του, με τα έπιπλά του, τα παιδιά του, τη γυναίκα του, τους φίλους του, τη δουλειά του. Και πρέπει εσύ να ζήσεις σαν να είσαι αυτός.) Και 3. Οι προβληματικές καταστάσεις που θα σου παρουσιαστούν θα είναι μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του άλλου. Θα είναι τέτοιες που θα λύνονται με τα εργαλεία που εκείνος διαθέτει. Κανείς μας δεν έχει ίδια εργαλεία με κανέναν άλλον..

* Δεν ορίζει τη ζωή μου μόνο αυτός που ΕΜΦΑΝΩΣ επιλέγει/δρα αντί για μένα. Αλλά και -κυρίως και πρωτίστως- αυτός που ορίζει τη ζωή μου ΑΦΑΝΩΣ! • ο πολιτικός που με εκπροσωπεί • η κοινωνία που έχει ορίσει πώς πρέπει να είμαι • ο γονέας που με έπλασε κατά πώς ήθελε κλπ. Κυρίως αφανώς κάποιος άλλος ορίζει τη δική μας ζωή και νιώθουμε ξένοι και ανήμποροι μέσα σ' αυτή (αλλά και δεν τη νιώθουμε του γούστου μας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου