Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

Παιδεία


Έχω την αίσθηση ότι η γνώση δεν είναι το ζητούμενο.. Το πρόβλημα της παιδείας δεν είναι αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά, άλλα ότι έχουν για διδασκάλους σκουλήκια έρποντα. Πρώτον επειδή νομίζουν ότι η δουλειά τους είναι θηριοδαμαστές. Νομίζουν ότι ο γονιός τα παρατάει στο σχολείο για να πάει στη δουλειά κι ότι αυτοί καλούνται να τα προσέξουν/τιθασέψουν!!! Επίσης γι’ αυτούς είναι δουλειά δυ, κοιτούν 1. να μην κουραστούν και 2. πότε θα σχολάσουν. Επίσης είναι άβουλοι (μορφωμένοι με την παιδεία που κάνει τους ανθρώπους δούλους), που αυτό τους κάνει πολύ λίγους για τα παιδιά.
(Να πω κι ένα παράδειγμα: με φώναζαν στο σχολείο για να μου κάνουν παρατήρηση που ο Απόστολος δεν προσέχει στο μάθημα!! ΕΓΩ θα του πω να προσέξει φίλε μου;;;; ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΒΑΡΕΤΟ ΜΑΘΗΜΑ!!! Για τους καθηγητές είναι υποχρέωση του γονιού να ΠΕΙΣΕΙ τον μαθητή να είναι ρομπότ υπάκουο, να τον ενδιαφέρει το μάθημα, αλλά και να αποδίδει τα μέγιστα, για να μην ΕΚΕΙΝΟΙ κρίνονται!!! Δική μου η ευθύνη για το πώς θα κάνει ο παπάρας το μάθημά του, και πώς τα παιδιά θα το βρουν ενδιαφέρον, πώς τα παιδιά θα τον παρακολουθήσουν!!! ΚΑΝΕΙΣ τους ποτέ δεν σκέφτεται «βρε μήπως ΕΓΩ είμαι κακός δάσκαλος;;; μήπως ΕΓΩ δεν κάνω ενδιαφέρον το μάθημα;;; μήπως ΕΓΩ δεν αξίζω τον θαυμασμό των μαθητών μου», ΟΧΙ μάνα μου, δεν περνάει ποτέ από το μυαλό τους!! Και κάνουν και κάτι ακόμα χειρότερο, ψάχνουν την οικογενειακή κατάσταση του παιδιού για να αποδώσουν εκεί την αρνητική συμπεριφορά του, πχ αν οι γονείς έχουν χωρίσει, ή αν γεννήθηκε ένα νέο μέλος, ή αν οι γονείς είναι άνεργοι, ή, ή, για να το ρίξουν εκεί!! Ότι φταίει κάποιο πρόβλημα που ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ δημιουργούν -πάντα οι γονείς-, για το ότι δεν παρακολουθεί το μάθημα το παιδί!!! Είναι εντυπωσιακό ότι στα μάτια τους ΟΛΑ είναι πρόβλημα για τη ζωή του παιδιού, ΕΚΤΟΣ από την ίδια τους τη συμπεριφορά!!! Όλα τ’ άλλα είναι λάθος, όλα όσα οι άλλοι κάνουν, εκτός από τις ίδιες τους τις πράξεις!!!!)

Για όλους τους παραπάνω λόγους (χίλιους μπορούσα να αναφέρω) κάνουν σκατά μάθημα!!! Τα παιδιά όχι απλώς δεν αγαπούν την γνώση, γι’ αυτά είναι παραπάνω από αγγαρεία!! Τώρα, κι εδώ είναι το σημαντικό, αν εγώ σαν γονέας, κι ενώ γνωρίζω όλα αυτά, πω στο παιδί μου «έχεις δίκιο, όλα είναι σύχρηστα, αλλά εσύ κάνε αυτό που σου λένε, ΚΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ, γιατί αν δεν το κάνεις δεν θα μορφωθείς (μ’ αυτή τη γνώση την κενή) κι αν δεν είσαι μορφωμένος (κενός), δεν θα επιτύχεις στη ζωή σου!!! Που επιτυχία (απ’ ότι τους λέμε) δεν είναι να είσαι καλά/εντάξει με τον εαυτό σου, αλλά να κονομάς μέσα στο σαθρό αυτό σύστημα!!!! Τους λέμε επίσης (με πλήρη επίγνωση ΚΑΙ ηθελημένα) ότι δεν μπορούμε να έχουμε ό,τι θέλουμε στη ζωή, έτσι είναι τα πράγματα, σκάσε και κολύμπα!!
Το πρόβλημα της παιδείας λοιπόν, δεν είναι ότι δεν μαθαίνουν Ηράκλειτο!! αλλά ότι εξαναγκάζονται να συμμετέχουν, χωρίς δεύτερη επιλογή, και με προσωπική συγκατάθεση, σε κάτι που είναι για όλους τόσο λάθος!! Αυτό σημαίνει ΘΥΜΑ!!! Αυτό σημαίνει ΔΟΥΛΟΣ!!!

Και να πω και κάτι για τα αποτελέσματα στο σημείο αυτό. Ο γιος μου έπαθε όλα τα κακά που έχω αναφέρει, ΑΛΛΑ παράλληλα έχει «εκπαιδευτεί» 1. να μην δέχεται τίποτα αμάσητο 2. Δεν του γαμήθηκε η κρίση από την παπαγαλία 3. Μισεί την γνώση (έτσι όπως την είδε) αλλά δεν την είδε ως καταναγκασμό, διότι δεν του το επέβαλλα 4. Δεν έμαθε να σκύβει το κεφάλι σ’ αυτόν που έχει εξουσία πάνω του 5. Δεν σέβεται αναγκαστικά, αλλά μόνο αν το αξίζει ο άλλος 6. Έμαθε να μην υπομένει το λάθος ΚΑΙ με όποιο κόστος 7. Έμαθε ότι το ζητούμενο δεν είναι τα λεφτά 8. Ότι η αξία του δεν έχει να κάνει με δήθεν, με κενότητα, με ψευτιά, αλλά και ούτε να την παίρνει από τους άλλους 9. Έμαθε την επιλογή, αν δεν θέλει ο άνθρωπος δεν συμμετέχει στο σαθρό 10. Έμαθε την ευθύνη ΚΑΙ το τίμημα. (Κι άλλα θα μπορούσα να γράψω, οφέλη που το παιδί μου αποκόμισε από την συγκεκριμένη επιλογή, και χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής, λιτά κι απέριττα τα θέτω.)
Θαυμαστά τα προσόντα αυτά ε; ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ΑΝ ΤΑ ΔΕΙΣ!!! Στην πραγματικότητα αξία ΓΙΑ ΣΕΝΑ έχει το παιδί που παίρνει εικοσάρια!!!! Σήμερα, σ’ αυτό το σχολείο που φέρνει αυτά τα αποτελέσματα, ΕΣΥ δίνεις αξία στο παιδί αν φέρνει καλούς βαθμούς!!!

Ο γιος μου (με τα θαυμαστά ως άνω προσόντα) με το ζόρι περνάει τις τάξεις ΚΑΙ όταν εξαντλήσει όλες του της απουσίες τούς κάνει την τιμή να μπει στην τάξη τους. Θα καμάρωνες αν τον είχες παιδί;;;; ΕΣΥ, ΕΣΕΝΑ ΡΩΤΑΩ, άσε τους άλλους, άσε την κοινωνία, άσε τους κακούς που έστησαν το κόλπο για να κάνουν δούλο τον λαό, αυτοί τη δουλειά τους έκαναν, ΕΣΥ σε ποιον δίνεις αξία;;;;;

ΕΜΕΙΣ ευθυνόμαστε!!! Αυτοί τα επιβάλλουν ναι, αλλά εμείς συναινούμε!!!! Συμφωνούμε ότι άξιος είναι το λαμόγιο!! Όχι μόνο θαυμάζουμε αυτόν που κονομάει μέσα στον υπόνομο, αλλά προτρέπουμε και τα παιδιά μας να ακολουθήσουν ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΩΝ!!!

Στο χέρι μας είναι όλο!!! Αν εμείς οι ίδιοι δεν δίναμε αξία στο σαθρό, το σαθρό δεν θα υπήρχε!!!!!
Και όταν λέμε εμείς, όχι γενικά και αόριστα, ΕΣΥ! Προσωπικά ο καθένας μας επιτρέπει να υπάρχει διοότι προσωπικά ο καθένας μας του δίνει αξία!!! 

Κλείνοντας.. Ένας φίλος είπε: αν είχαμε κοινές αξίες τότε θα ήταν κοινά και τα λάθη αλλά και τα σωστά. Στο θέμα του γιου μου αναρωτήσου κάτι, η επιλογή να απέχει των σαθρών κανόνων, θα έφερνε πλήγμα στο γιο μου αν το άξιο κυριαρχούσε; Αν όλοι δηλαδή επιλέγαμε το σωστό, θα υπέφερε αυτός που το τηρεί; Όχι φυσικά! Άρα, ίσως για τα αποτελέσματα να μην ευθύνεται το άτομο αποκλειστικά, να μην είναι στο χέρι καθενός, αφού προκύπτουν από διάφορες άλλες συνιστώσες. Κάτι άλλο. Στο θέμα πχ του αγώνα, είναι εμφανές ότι αυτός που αγωνίζεται φέρνει σκατά αποτέλεσμα ΟΧΙ επειδή επέλεξε τον λάθος δρόμο, αλλά επειδή δεν τον επιλέγουν όλοι. Ωραία, σύμφωνοι μέχρι εδώ.  Στην περίπτωση τώρα που ΔΕΝ κάνουν ΟΛΟΙ το σωστό (που αυτό θα σημαίνει ότι αν κάποιος το επιλέξει θα πάρει τ’ αρχίδια του) αυτό συνεπάγεται ότι η λύση είναι ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ;;;;;;;;;;;;

Απάντα!

(Όχι σε μένα, στον εαυτό σου δώσε την συγκεκριμένη απάντηση.)


Τη φωτό την βρήκα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου